اخبار

غاصبان زمين يک ساحه‌ی ورزشی را در باميان تخريب کرده‌اند

 

مسوولان آمريت تربيت بدني و ورزش ولايت باميان مي‌گويند که در روزهاي پسين شماري از غاصبان زمين بخش‌هايي از «چمن اژدر» در حومه‌ي شهر باميان را که مکان مناسب براي تمرين ورزش‌هايي؛ چون گلف، فوتبال، کريکت، دوچرخه‌سواري و بزکشي‌ست، تخريب کرده‌اند.

سيداسحاق هاشمي، آمر تربيت بدني و ورزش باميان به «سلام‌وطندار» گفته که تخريب چمن اژدر از سوي غاصبان زمين سبب نگراني شديد اين اداره و ورزش‌کاران شده‌ است. او مي‌افزايد که تلاش‌ها براي پيش‌گيري از تخريب مکان ورزشي و تفريحي چمن اژدر از سوي مقام‌هاي محلي باميان جريان دارد.

به گفته‌ي آمر تربيت بدني و ورزش باميان، اين اداره نيز گزارشي  را درباره‌ي تخريب چمن اژدر توسط غاصبان زمين تهيه کرده است که به‌زودي با والي باميان شريک مي‌کند.

محمدعلي اخلاقي، ورزش‌کار رشته‌ي ورزشي گلف و مسوول فدراسيون اين ورزش در باميان نيز با نگراني گفته که پس از سه هفته، روز گذشته با گلف‌بازان براي تمرين به ساحه چمن اژدر رفتند که متوجه شدند بخش‌هايي اين چمن تخريب شده است.

به گفته‌ي اين ورزش‌کار، چمن اژدر تنها مکان در مرکز باميان است که براي تمرين ورزش گلف نسبتاً مناسب است، اما تخريب بخش‌هايي از اين چمن، ورزش‌کاران گلف را شديداً نگران کرده است. او از اداره‌ي محلي باميان مي‌خواهد که هرچه فوري از تخريب اين ساحه‌ي ورزشي و تفريحي پيش‌گيري کند.

مقام‌هاي محلي باميان نيز گفته‌اند که از تخريب اين ساحه‌ي ورزشي پيش‌گيري مي‌کنند. بر بنياد گفته‌هاي مسوولان آمريت تربيت بدني و ورزش باميان، قرار است در ساحه‌ي چمن اژدر يک ورزش‌گاه مجهز با هزينه‌ي حدود دو ميليون دالر امريکايي از سوي کشور هند ساخته شود، اما تخريب اين چمن از سوي غاصبان زمين به روند ساخت اين ورزش‌گاه نيز آسيب زده است.

در حومه‌ي غربي شهر باميان در انتهاي روستايي به‌نام «اژدر» چمن‌زاري‌ست که مکان مناسب براي تفريح و تمرين رشته‌هاي ورزشي مي‌باشد. در روزهاي پسين تخريب بخش‌هايي از اين ساحه از سوي غاصبان زمين، واکنش ورزش‌کاران بامياني را برانگيخته است.

 سلام وطندار

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
رفتن به نوار ابزار