سرمقاله

سيل بيکاران به تنهايی نظام را سقوط خواهند داد!

 

حکومت تعدادی از کارمندان وزارت ها را زیر نام تنقیص تشکیلاتی از کار بر کنار کرده و می خواهد این برنامه را ادامه دهد که ممکن با این تنقیص تعداد زیادی از کارمندان از کار برکنار و خانه نشین شوند.

این کارمندان تنقیص شده تا اکنون چند مجلس اعتراضی را راه اندازی کردند و دست به مظاهره زدند ولی حکومت به اعتراض آنها ترتیب اثر نداد و خم به ابرو هم نکرد.

آن گونه که در گذشته گفتیم، کارمندان و کارکنان دولت جز از همین معاش و حقوق ماهوار دیگر هیچ درآمدی برای پیشبرد زندهگی و معیشت شان ندارند و در چنین شرایط ناگوار اقتصادی اگر دست مامورین حکومتی از کار گرفته شود در آن صورت مرگ برای آنها بهتر است و باید حکومت مامورین تنقیص شده را در بحر هند غرق کند!

این مامورین بدبخت تمام هزینه زنده گی شان را فقط از همین معاش و حقوق ماهوار تأمین می کنند.

کرایه خانه، تا هزینه آموزش این خانواده ها از همین معاش چند هزار افغانی پرداخته می شود و اگر همین حقوق ماهوار را که به ده ها سختی بدست می آورند، قطع شود، دیگر زنده گی برای خانواده های مامورین دولتی بی معنی خواهد بود و به صدها مشکل دامنگیر شان خواهند شد.

این درحالی است که بیشتر خانواده های مقامات در بیرون از کشور به سر می برند و از ناز و نعمت های فراوان برخوردار اند و نمیدانند که این ثروت را پدران شان از کجا کرده و چگونه بدست آورده اند.

واضح است که چنین مقامات و رهبران حکومت از درد، رنج و مصیبت مامورین زیر بیرق شان اطلاع ندارند و درد آنها را احساس نمی کنند.

تجربه نشان داده است که صفوف هراس افگنان به اثر همین اشتباهات آگاهانه و غیر آگاهانه مسوولان حکومتی، نیرومند و قوی شده است.

ظلم و ستم برخی از مسوولان حکومتی سبب شده است که برخی از مردم مجبور شوند تا برای امرار معیشت شان یا به صفوف هراس افگنان بپیوندند و یا با شبکه های جنایی همکاری را آغاز نمایند.

پیش از این در دوران پیکارهای انتخاباتی، نامزدان ریاست جمهوری به ویژه محمد اشرف غنی با صدای بلند به مردم وعده ایجاد هزاران شغل را می داد و می گفت که با اشتغال زایی، مشکل اقتصادی هزاران خانواده را حل می کند ولی در عمل این وعده ها و شعارها دروغ برآمد و به عوض ایجاد کار برای مردم به فکر برکناری مامورین دولتی بر آمده است و با عملی ساختن برنامه تنقیص، هزاران خانواده را با مشکلات عدیده اقتصادی مقابل خواهد ساخت و نان و خوراک ناچیز را از دسترخوان مردم مظلوم خواهد گرفت.

با توجه به همین گفته ها، حکومت نباید به فکر برکنار کردن مامورین دولتی در این شرایط ناگوار اقتصادی باشد و در تنقیص مامورین تجدید نظر کند.

اگر به این مهم توجه نشود، ممکن است سیل از بیکاران به تنهایی نظام را سقوط بدهند و راه را به تسلط هراس افگنان هموار سازند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
رفتن به نوار ابزار