ورزش

مسابقات بايسکل‌راني کوهستاني جام هندوکش در باميان آغاز شد

سومین دور مسابقات بایسکل‌رانی کوهستانی زیر نام “جام هندوکش” با حضور ۵۰ ورزشکار دختر و پسر که از چهار ولایت افغانستان اشتراک کرده بودند، در بامیان آغاز شد.

دراین سلسله مسابقات که در مرکز شهر بامیان راه اندازی شده است، بایسکل‌رانان ولایت‌های غزنی، کابل، هرات و بامیان در دو روز با هم رقابت خواهند داد.

برگزار کننده‌گان این مسابقات می‌گویند که هدف این مسابقات، تشویق ورزشکاران و معرفی جاذبه‌های سیاحتی بامیان است.

علی‌شاه فرهنگ، یکی از برگزار کننده‌گان این مسابقه می‌گوید که هدف از راه اندازی این برنامه، معرفی جلوه‌های سیاحتی بامیان و جلب توجه گردش‌گران به این ولایت است.

آقای فرهنگ به “صدای امریکا” گفته: “با توجه به این‌که بامیان یک زمینه مناسب برای ورزش‌ بایسکل‌رانی دارد، هدف ما رشد و رواج بایسکل‌رانی است.”

آقای فرهنگ همچنان گفته که یکی از اهداف دیگر برگزاری این نوع مسابقات، راهیابی ورزشکاران رشته بایسکل‌رانی کوهستانی به مسابقات بین‌المللی است.

در این مسابقه که در دو بخش پسران و دختران راه اندازی ‌می‌شود حدود ۵۰ ورزشکار دختر و پسر اشتراک کرده‌اند.

نسرین سادات، عضو باشگاه ورزشی عقاب می‌گوید: “هدفم از اشتراک در این مسابقه اول شدن بود و مسابقه هم زیاد دشوار نبود”.

شماری از ورزشکاران که در روز نخست این مسابقه اشتراک کرده اند، از دولت خواستار تأمین صلح در افغانستان اند.

سید بلال، یکی از ورزشکاران شامل در این رقابت گفته: “پیامم به ورزشکاران این است که سخت کوشش کنند تا به یک مقام خوب برسند و از دولت می‌خواهم که برای صلح سرتاسری در کشور تلاش کند.”

داوود محمدی، یک‌تن از ورزشکاران با امیدواری به این که این نوع مسابقات در آینده هم برگزار شود گفت:” مسابقه در سطح بالا بود در این رقابت از ولایت های مختلف و کلپ‌های مختلف بامیان دختران و پسران اشتراک کرده بودند.”

سومین دور مسابقات دو روزه بایسکل‌رانی کوهستانی از سوی فدراسیون بایسکل‌رانی افغانستان در دامنه تپه‌های دره اژدر مرکز بامیان برگزار شده است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
رفتن به نوار ابزار