سرمقاله

دو هدف عمده طالبان: تنفر مردم از دين و ويرانی افغانستان!

مریم رشیدی

چهره واقعي طالبان و پاکستان با گذشت هر روز نمايان‌تر مي‌شود.

در اين چند سال نظاميان پاکستاني تلاش شان بر همين بود تا گروه طالبان را به عنوان يک گروه اسلامي به مردم معرفي کند. آنها براي رسيدن به اهداف شان از طالبان به عنوان مزدور، برده استفاده مي‌کنند و طالبان براي عملي شدن اهداف پاکستاني‌ها از اين آموزه‌هاي ديني به عنوان ابزار کار مي‌گيرند و همه عملکردها و جنايات شان را توجيه شرعي مي‌دارند.

طالبان دو هدف عمده را به پيش مي‌برند:

1- زير نام دفاع از دين و شريعت، بايد اسلام عزيز را بدنام کنند و تنفر ديگران را نسبت به دين برانگيزانند.

2- افغانستان را بايد ويران کنند و همه داروندار آن را نابود سازند.

اين دو وظيفه از سوي شبکه‌هاي استخباراتي به طالبان داده شده است و آنها در همين راستا در حرکت اند.

طالبان در همين هفته‌هاي اخير که در برخي از مناطق و ولسوالي ها تسلط يافتند دست به جناياتي زدند و باشنده‌گان اين مناطق را چنان آزار و اذيت کردند که قلم از گفتن اين جنايات شرم دارد.

طالبان براي رسيدن به اهداف شان پاي لچ‌ها و لچک و لنده غرها را از پاکستان جمع‌آوري کرده اند و به آنها گفتند که به افغانستان براي جهاد مي‌رويد و صاحب غنيمت و زن مي‌شويد.

اين لچک‌ها، غير نظاميان را به قتل رسانيدند مال و دارايي آنها را چور و چپاول کردند و برخي از زنان را با زور و خشونت با خودشان بردند.

رسانه‌يي شدن اين جنايات طالبان سبب گرديد که همه مردم در برابر آنها تحريک شوند و نداي الله اکبر را برعليه شان سر بدهند و به طالبان بفهمانند که آن يک گروه اسلامي نيستند و تنها براي نابودي و ويراني افغانستان مي جنگند و کمر بسته کرده اند.

نه تنها مردم افغانستان، بل بيشتر کشورهاي جهان پس از جنايات مکرر طالبان و وحشي‌گري هاي آنها در مناطق اشغالي، در برابري طالبان قرار گرفتند و سفارت‌هاي امريکا و بريتانيا روز گذشته اعلاميه صادر کردند و جنايات مليشه‌هاي پاکستاني را محکوم کردند.

به باور بيشتر آگاهان، طالبان اگر در يک دولت شريک هم ساخته شوند، کار شان تخريب و ويراني خواهد بود و ديگر هيچ استعداد ديگر در طالبان ديده نمي‌شود.

با توجه به همين گفته‌ها، بايد سلاح دين از طالبان گرفته شود و چهره واقعي آنها به مردم معرفي گردد.

براي رسيدن به اين مأمول، عالمان دين مسووليت بزرگ دارند و همان گونه ملاهاي پاکستاني که از طالبان آنهم به منظور ويراني افغانستان حمايت مي‌کنند به همان پيمانه عالمان دين کشور هم در برابر طالبان قرار بگيرند و عملکردها و جنايات غير اسلامي و غير انساني شان را با درنظرداشت آموزه ها و احکام شرعي محکوم کنند.

آن عالم دين و خطيبي که مخالف جنايت طالبان که به نام دين و شريعت انجام مي‌شود، نباشد و آن را محکوم نکند بايد در صداقت و ايمان وي شک شود و نمازگزاران بايد چنين ملانماها را از مساجد شان دور بيندازند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
رفتن به نوار ابزار