علمی

بقايای نزديک‌ترين اجداد باستانی انسان خردمند در چين کشف شد

باستان‌شناسان در شمال‌شرق چين بقاياي جديدترين گونه‌ي انسان باستاني را کشف کرده‌اند که نزديک‌ترين اجداد انسان خردمند خوانده مي‌شود.

فرانس‌پرس در گزارشي نوشته است که کشف اين گونه‌ي جديد انسان روز گذشته در چين همه‌گاني شده است. اين گونه‌ي جديد انسان بر اساس تخمين دانش‌مندان حدود 140 هزار سال پيش در قسمت‌هايي از چين زنده‌گي مي‌کردند.

به نقل از اين گزارش، دانش‌مندان اين گونه‌ي تازه‌ي انسان باستاني را (انسان اژدها) نام‌گذاري کرده‌اند. به باور اين دانش‌مندان، اين نوع انسان‌هاي اوليه در مقايسه به نوع «نياندارتال» نزديک‌ترين اجداد انسان خردمند، شمرده مي‌شوند.

بقاياي اين پيکر باستاني که مربوط به يک مرد 50 ساله است، فرورفته‌گي عميق در ناحيه‌ي چشم، ارتفاع اندک صورت و صورت پهن او را نشان مي‌دهد. به باور دانش‌مندان، اين گونه‌ي انسان باستاني شباهت نزديکي به انسان مدرن دارد.

بقاياي اين گونه‌ي جديد انسان حدود 80 سال پيش در چين به دست نيروهاي ارتش جاپان رسيده بود و سربازان جاپاني استخوان‌هاي اين پيکر باستاني را در داخل يک چاه پنهان کرده بودند. دانش‌مندان تازه دريافته‌اند که اين گونه‌ي جديد انسان نزديک‌ترين اجداد باستاني انسان مدرن است.

پيش از اين بنابر يافته‌هاي باستان‌شناختي، انسان‌هاي‌ نياندارتال نزديک‌ترين اجداد باستاني انسان مدرن تلقي مي‌شدند.

دانش‌مندان از سال‌ها به اين‌سو تلاش دارند چگونه‌گي زنده‌گي باستاني و ساختمان بدن انسان‌هاي اوليه را پيدا کنند. تاکنون پيکر انواع مختلف انسان اوليه در افريقا و اروپا کشف شده است. اما اين نوع جديد که در چين پيدا شده بيش‌ترين شباهت را با انسان امروزي نشان مي‌دهد.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
رفتن به نوار ابزار