اخبار

پارلمان بریتانیا آماده‌گی خود برای جلب حمایت جهانی از نیروهای امنیتی افغانستان را اعلام کرد

اعضای پارلمان بریتانیا با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی افغانستان و افزایش خشونت‌ها از جانب طالبان، آآماده‌‌گی شان را در جهت پیدا کردن گزینه‌های ممکن برای جلب حمایت جهانی از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، اعلام نمودند.
وزارت امور خارجه کشور با نشر خبرنامه‌ای گفته که به سلسله نشست‌های کمیسیون دفاعی و تمامیت ارضی مجلس نماینده‌گان با اعضای پارلمان کشورهای مختلف جهان که با ابتکار وزارت امور خارجه و مجلس نماینده‌گان شورای ملی کشور برگزار می‌گردد، دومین نشست اعضای این کمیسیون، با کمیته دفاعی پارلمان کشور شاهی بریتانیا، از طریق ویدیو کنفرانس برگزار گردید.
در این نشست، میرحیدر افضلی، رییس کمیسیون امور دفاعی و تمامیت ارضی مجلس نماینده‌گان افغانستان و اعضای این کمیسیون، ایلوود توبیاس رییس کمیته دفاعی پارلمان انگلستان و اعضای آن کمیته، پیرامون تحولات اخیر در کشور و اهمیت تداوم حمایت جامعه جهانی از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان پس از خروج نیروهای حمایت قاطع از کشور، بحث و تبادل نظر کردند.
نماینده‌گان افغانستان، با قدردانی از کمک‌های انگلستان به کشور شان در جریان دو دهه پسین، نگرانی‌های شان را پیرامون اوضاع امنیتی افغانستان، با نماینده‌گان پارلمان انگلستان شریک ساخته، خواهان تداوم حمایت آن کشور از نیروهای امنیتی و تجهیز و تمویل قوای‌هوایی کشور، گردیدند.
همچان، جانب افغانستان از اعضای کمیته دفاعی پارلمان بریتانیا خواستند تا با استفاده از نفوذ شان بر طالبان و حامیان منطقه‌یی و بین‌المللی آنان و حاضر نمودن شان به میز مذاکره برای پایان دادن به خشونت‌ها و کامیابی روند صلح کشور، دولت و مردم افغانستان را همکاری نمایند.
در این نشست مجازی، رئیس و اعضای کمیته دفاعی پارلمان انگلستان با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی افغانستان و افزایش خشونت‌ها از جانب طالبان، آآماده‌‌گی شان را در جهت پیدا کردن گزینه‌های ممکن برای جلب حمایت جهانی از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، اعلام نمودند.
این در حالی است که روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان در حال تکمیل شدن است، با آن هم نماینده‌گان سیاسی بسیاری از کشورهای جهان اعلام کرده‌اند که همکاری و حمایت آنان از مردم و دولت افغانستان ادامه خواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
رفتن به نوار ابزار