سیاسی

طالب کيست و ماهيت اين گروه چيست؟ 

شير محمد صديقی

گروه طالبان از بدو ايجادش تا کنون جز ويراني، قتل و کشتار افراد بي‌گناه هيچ دست آوردي براي افغانستان نداشته است. اين گروه غلامان استخبارات پاکستان و کشورهاي منطقه است که هدف آن آتش افروزي در افغانستان، کشتار شهروندان و ويراني کشور بوده و اين برنامه همچنان ادامه دارد.

طالبان به هيچ اصل انساني و اسلامي پاي‌بند نيستند و آنچه مي‌گويند در عمل برعکس آن را انجام مي‌دهند. طالبان در حقيقت دشمن اسلام استند، جماعتي که جز بدنام سازي دين مبين اسلام برنامه‌ي ديگري نداشته و ندارند.

از آغاز ايجاد طالبان در پاکستان و گماشتن اين گروه توسط استخبارات پاکستان به افغانستان، طالبان دست به ويراني کشور و کشتار مردم زدند. طالبان نه تنها با مردم افغانستان دشمني کردند و هزاران شهروند کشور را بدون گناه به گلوله بستند، بلکه اين گروه با طبيعت افغانستان نيز دشمني کردند. آن‌ها تاکستان‌ها را با همدستي فوج پاکستان به آتش کشيدند و آثار و اماکن باستاني افغانستان را نيز نابود ساختند و کلان‌ترين جنايت اين گروه که جهان را تکان داد، نابود سازي تنديس‌هاي بودا در ولايت باميان بود.

طالبان تروريست که به دستور بيگانه‌گان برنامه‌ي جز ويراني افغانستان و کشتار شهروندان کشور ندارند، بخش ديگر از برنامه‌هاي اين لشکر ترور و توحش، چپاول دارايي‌هاي عامه است که نمونه‌هاي زيادي از کارنامه‌هاي سياه اين گروه ثبت آرشيف رسانه‌هاي افغانستان و جهان است.

طالبان در هر جاي که مي‌رسند نخستين کارشان آتش زدن تاسيسات عامه است و سپس چپاول دارايي‌هاي عامه و مردمي. اين گروه در ولايت‌ها دست به چپاول امول مردم زده و حتا منابع محلي چندي پيس در يک نشست خبري در کابل، گفتند که افراد طالبان در تخار از مردم خواسته که «هر خانواده يک دختر را به نکاح افراد ما درآورد.» اين جنايت کاران اصلاً مسلمان نيستند و به هيچ اصول و ارزش‌هاي انساني و حقوق بشري پاي‌بندي ندارند؛ يک گروه تروريست و جنايت‌کار استند که از نام اسلام و شريعت استفاده‌ي‌سو نموده و جنايات خود را توجيه مي‌نمايند.

اين جانوران درنده خويي هرکجا و در هر حالتي جنايت کردند، ده‌ها مورد اين جنايت کاران کودکان معصوم را به قتل مي‌‌رسانند، مکتب، مسجد، شفاخانه و تاسيسات عامه را انفجار دادند و هزاران انسان بي‌گناه به‌شمول زنان را در اين مکان‌ها شهيد ساختند.

بخش ديگر برنامه‌ي گروه تروريستي طالبان قاچاق مواد مخدر است؛ طالبان از آغاز ايجادش تاکنون بخشي از برنامه‌هاي سياه شان را با استفاده از قاچاق مواد مخدر تمويل مي‌کردند و اين برنامه همچنان ادامه دارد که با فروش مواد مخدر، دست به کشتار و ويران سازي افغانستان مي‌زنند.

طالبان به معناي واقعي کلمه يک گروه وحشي و دهشت افگن استند که در ميان مردم افغانستان اصلاً جاي ندارند. زيرا اين گروه پيش از آن که يک گروه سياسي و انديشه‌يي باشد، يک گروه فاقد ارزش‌هاي انساني و ديني و عملکردش در همه بخش‌ها وحشيانه و غير انساني است.

ماهيت، مذهب و باور طالبان را وحشت آفريني، دهشت افگني، ويراني افغانستان، قتل بيگناهان، اغتشاش آفريني شکل مي‌دهد و اگر خشونت و خراب‌کاري از اين گروه حذف شود، ديگر پديده‌ي به‌نام طالب وجود ندارد، به تعبير ديگر، خوي و سرشت طالب جنايت است موجوديت طالب را تنها و تنها در خشونت، کشتار و ويراني و وحشي‌گري مي‌توان تعريف کرد.

مردم افغانستان در برابر يک هيولاي درنده قرار دارند و در چنين وضعيتي دفاع از نظام و ايستاده‌گي و مقاومت در برابر هيولاي به‌نام طالب براي هر شهروند کشور فرض است. طالبان شايد به زور بتوانند برخي مناطق افغانستان را تصرف کنند، اما ترديدي وجود ندارد که مردم با اين وحشيان عصر سر سازگاري داشته باشند، بنا براين به يقين کامل مي‌توان گفت که هر شهروند کشور در برابر طالب يک سرباز است و براي رهايي و آزادي از زير سلطه‌ي سياه اين گروه وحشي تا آخرين رمق حيات مبارزه خواهند کرد.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
رفتن به نوار ابزار