خبر های داغ

چرا سياوش را شهيد کردند؟

يما سياوش ديروز به اثر يک انفجار ماين که در موتر وي جاگذاري شده بود، به شهادت رسيد.

اين در حالي است که اخيراً هراس افگنان تعداد زيادي از جوانان را در آموزش گاه کوثر در دشت برچي و دانشگاه کابل به قتل رسانيدند.

مردم افغانستان به ويژه باشنده گان کابل هنوز از يک غم آرام نگرفته اند که غمي ديگر دامنگير شان شد.

سياوش يکي از جوانان با استعداد و خوش ذوقي بود که مردم با چهره وي از طريق رسانه آشنا شده بودند.

وي خوب گرداننده گي و گوينده گي مي کرد و مخاطبان را به خودش جذب مي ساخت.

اکنون پرسشي مطرح مي شودکه چرا سياوش را که هيچ آزارش به کسي نرسيده بود به شهادت مي رسانند؟

چگونگي قتل وي نشان مي دهد که هراس افگنان با يک برنامه سياوش را شهيد کرده اند.

موتر حامل وي تحت تعقيب قرار داشت و شناسايي شده بود و تروريست مي دانست که سياوش چه وقت از خانه اش که واقع در مکروريان چهارم بود، بيرون مي شود و چگونه ماين را در موتر وي جابه جا کند.

شبکه تروريستي، سياوش را به قتل مي رساند به خاطري که وي در ميان مردم چهره شناخته شده بود و دردل مردم و بيننده گان تلويزيون ها با موضع گيري هايي که در برابر بي عدالتي، فساد و ظلم داشت، جا گرفته بود.

هراس افگنان سياوش را به قتل رساند تا دردل مردم ترس و رعب بيندازند و نشان بدهند که آنها درداخل شهر ها بسيار فعال اند و مي توانند هرکه را بخواهند به قتل مي رسانند.

ممکن است با پيروزي بايدن در امريکا و برهم خوردن توافق نامه خليل زاد، طالبان که به آرزوي تسليمي حکومت از سوي امريکايي ها بودند، خودشان را ناکام احساس کنند و فعاليت هاي نظامي و آدم کشي را بيشتر از پيش افزايش دهند.

گسترش حملات تروريستان در تمام کشور و حمله بر نهادهاي آموزشي و اکادميک همه و همه ناشي از نمايش قدرت طالبان است که در اين شب و روز به آن متوسل شده اند و بعيد نيست که طالبان انفجارهاي بيشتر را در جاده هاي عمومي و پرازدحام شهرها انجام دهند تا توجه حکومت جديد امريکا را به خود شان جلب کنند و به آنها امتياز بدهد و يا با تلقي خودشان، حکومت را به آنها تسليم بدارد.

با توجه به همين ملاحظات، هراس افگنان پس از اين نيز قصد کشتن افراد زيادي را دارند و مي خواهند حملات انتحاري شان را دوباره از سرگيرند.

نهادهاي امنيتي و کشفي بايد فعال تر شوند و برنامه هاي تروريستي طالبان را که ظاهراً شکست خورده اند، خنثا سازند و از کشتار مردم جلوگيري نمايند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
رفتن به نوار ابزار